Mai jos gasesti cele mai frecvente motive ale abandonului cosului de cumparaturi.
1. Obligativitatea de a te inregistra inainte de a plasa o comanda este unul dintre principalele motive, avand o rata de abandon a cosului de 29%. In Romania aproximativ 24 % din magazinele online solicita crearea unui cont.
2. Traseul lung de la intrarea pe site pana la plasarea comenzii. In medie sunt 4 pasi pe care utilizatorul website-ului ii face pana reuseste sa cumpere un produs.
3. Termenul de livrare nespecificat este un alt motiv pentru care cumparatorul isi pierde increderea inainte de a comanda. Utilizatorul opteaza tot mai mult pentru livrarea in aceasi zi, 24h sau maxim 48h.
4. Costul de livrare. Peste jumatate dintre utilizatori iau in considerare costul transportului, iar daca gasesc un cost mai mic de livrare in alta parte sunt sanse mari sa abandoneze cosul de cumparaturi.
5. Modalitatea de plata este alta cauza, pentru care clientii refuza sa cumpere, aproximativ 50% dintre clienti au mai multa incredere in magazinele online care au mai mult de o metoda de plata pe site. Cel mai mare procent si la o diferenta foarte mare il are plata la livrare (ramburs).
6. Design defectuos. Majoritatea magazinelor online afiseaza pop-up-uri in primele secunde de la intrarea pe site, obligandu-i pe clienti sa dea like sau sa-si lase adresa de email. Din pacate aproape jumatate din aceste magazine nu iti ofera posibilitatea sa inchizi pop-up-ul.
7. Lipsa promotiilor. Cupoanele sau promotiile sunt bine venite pentru ca peste jumatate din utilizatori nu ar fi cumparat produsul daca nu era redus.