Acesta perioadă este este foarte delicată şi mâhnitoare în acelaşi timp datorită tragicului eveniment care a avut loc în clubul Colectiv în Bucureşti. Lumea parcă a încremenit, empatizand cu suferinţa devastatoare a familiilor victimelor. Este totul exhaustiv mediatizat la TV, pe internet, prin manifestaţii publice în diverse oraşe ale ţării. Toată lumea ştie.
Ne simţim incomod şi acum, lăsându-ne prada activităţilor cotidiene, frivole în raport cu aceasta nenorocire.
Platforma de socializare Facebook a fost prima care a transmis teroarea de la această tragedie, visceral şi în timp real. Orice roman îşi verifică constant news feed-ul fiind la curent cu ultimele postări ale prietenilor sau paginilor urmărite. O postare din zece, în aceste patru zile, e posibil să nu fi fost despre accident.
În tot acest vacarm ne apar şi sponsored posts care contrastează orbitor cu emoţia şi mesajul celorlalte postări. Majoritatea romanilor care vor vedea acestea vor simţi un fel de repulsie faţă de acel brand. Psihologic, oamenii percep ca inuman o publicitate care tratează superficial şi lejer mesajul pe care-l susţine lângă un articol sau text care tratează un subiect atât de sensibil .
Businessul e business, el nu ţine cont de dezastre naturale, victime sau morţi.
E nevoie de o intuiţie fină pentru a şti că afacere cum să acţionezi în aceste momente. Nu e loc de promovare în aceste contexte, căci impactul asupra populaţiei nu e cel scontat.
Dar, există câteva opţiuni în legătură cu selecţia reclamelor. Dacă rulați campanii prin Google AdWords în rețeaua de Display (inclusiv cele de remarketing)atunci ar trebui în primul rând să excludeți aceste categorii.
De asemenea, recomand adăugarea în campaniile de display ca termeni negativi cuvintele: viol, omor, crima. Astfel, vom exclude şi blogurile care tratează astfel de subiecte sau au astfel de ştiri
În acest fel de situații cel mai bine este să investiți un buget cât mai mare în campaniile de Search unde ne adresăm unui public interesat în mod direct de produsele căutate.
Putină diplomație și empatie nu strică.