În societatea contemporană, cu precădere în spaţiul virtual trebuie să te adaptezi constant şi la foc automat. Reţelele de socializare se reinventează continuu, iar noi suntem obligaţi să o facem odată cu ele dacă afacerea noastră depinde de publicitatea pe care ele ne-o oferă.
Recent am dat peste un site care expune realitatea crudă a obstacolelor pe care blogurile şi companiile online le înfruntă.
Am pierdut aproape o jumătate din social referral traffic în ultimul an.
Twitter a scăzut cu 43 %.
Facebook a scăzut cu 53%
LinkedIn a scăzut cu 45%
Google+ a scăzut cu 72%Am pierdut aproape 100.000 de persoane care nu se mai loghează pe Buffer de pe reţelele de socializare.
Ce s-a întâmplat?-BUFFER.COM
Anul precedent articolele erau distribuite de un număr ridicat de indivizi şi deveneau virale, acum numărul acestora a scăzut. Dar întrebarea este, de ce?
Poate că tehnologia se schimba atât de repede, implicit şi reţelele de socializare, încât strategiile noastre şi studiile întreprinse, pentru mulţi vizitatori pot părea nişte vechi ştiri la momentul în care noi le scriem.
Marketingul pe reţelele de socializare se metamorfozează, iar tu trebuie să ţii pasul pentru a-ţi menţine audienţa.
Nu putem blama algoritmii pentru îndoielnică prestanţa în lumea virtuală, ci precum cei de la Bufferapp.com să luăm în calcul faptul că nu reuşim sa ne adaptăm la fel de rapid precum reţele de socializare se adaptează.
Există câteva opţiuni:
- să plăteşti pentru a te promova
- să îţi îmbunătăţeşti relaţia cu audienţă
1. Majoritatea agenţilor de marketing folosesc această tactică pentru că sponsorizarea unor astfel de reclame ajunge chiar şi la persoanele care nu sunt interesate.
O practică inteligenta, nu?
Dar ce faci atunci când pierzi contactul cu oamenii, când nu te angajezi direct.
2. E necesar să construieşti relaţii virtuale cu audienţa ta, pentru a le cunoaşte nevoile şi poate astfel ei te vor cunoaşte mai bine şi pe tine.
Twitter, Facebook, Google+ etc. Sunt platforme extraordinare prin care poţi interacţiona şi te poţi face cunoscut, în acelaşi timp menţinându-ţi traficul.
Există o multitudine de pagini pe Facebook care au succes fără a se promova plătind reclame. Cum? De ce? Când? Nu este magie, pur şi simplu aceste persoane reuşesc să intuiască natura umană empatizand cu ea prin contactul frecvent cu aceasta. Nu sunt instante care propavaduiesc de pe un soclu de cristal, ci coboară în mulţime.
*Spre exemplu Brain Pickings are peste 3 milioane de like-uri la pagina.
Ce lucruri sunt importante atunci când vine vorba de o expunere mai mare:
- Facilitează mijloacele prin care oamenii îţi pot distribui postările (Butoane de share, like, Tweet, etc)
- Investeşte timp în design-ul conţinutului, al pozelor, al graficilor etc. O imagine face cât 1000 de cuvinte:)
Așa că spor!