Cum să aduci mai mult trafic pe blog
De la simpli indivizi la proprietari de firme mici sau directori executivi, a scrie un blog de succes constă în promovarea lui spre a fi văzut de cât mai multă lume, aceasta însemnând a scrie material calitativ care să-i ajute nu să-i bombardezi cu material de marketing.
Cea mai signifiantă cale pentru a dezvolta o clientelă loială online este crearea unui conţinut folositor pe care cititori îl vor consuma şi distribui. Dharmesh Shah, co-fondatorul şi directorul de tehnologie de la compania de software HUB HOT spune că “Bloggingul, la rădăcini, este despre oferirea clienţilor unor lucruri de valoare”. “Fie că este o poveste interesantă sau un insight util pentru a-ţi ajuta audienţa să rezolve o provocare comună, ţelul tău trebuie să fie să creezi un conţinut pe care oamenii vor să îl citească şi să îl distribuie. Mulţi oameni asociază bloggingul cu autopromovarea, dar aceasta este o eroare comună. Strategia ta de blogging ar trebui să fie legată de cultivarea unei baze constante de oameni, iar dacă vorbeşti numai despre tine, acel obiectiv este foarte rar atins”.
Aici găsiţi câteva sfaturi folositoare despre cum îţi poţi face blog-ul să primească atenţie:
- Determină scopul blogului şi rămâi la această decizie. Începe prin a defini pentru tine ce fel de cititori ai vrea să satisfaci, şi construieşte o strategie prin care să ajungi la ei. “Fii sincer cu scopurile şi idealurile pe care le setezi pentru blog: Asiguri informaţii despre produs? Provoci conversaţii? Comentezi despre ştirile cunoscute? Toate abordările sunt valide, dar este necesar să determini valoare pe care o furnizezi audienţei şi să continui să produci acea valoare.” spune Mike Merriman, vice-preşedintele de marketing la Mzinga, o firmă despre servicii sociale şi software.
Dacă o postare pe blog nu e demnă de a fi distribuită, nu va avea mare interes pentru cititori sau chiar pentru însuşi cel care scrie.
- Un alt sfat este să pui da dispoziţie pe site-ul tău butoane prin care postarea ta poate ajunge pe diferite reţele de socializare precum: Facebook, Twitter, LinkedIn, Reddit, Google+, şi StumbleUpon.
Cu cât vei facilita distribuirea conţinutului de către persoane pe reţelele lor, cu atât mai mult vor face asta. Este o investiţie pe care o faci o singură dată, iar dividentele o vor face să merite
- Este important ca paginile tale să fie SEO-friendly, Adică, să fie recunoscute cât mai repede de reţelele de socializare. Identifică cuvintele cheie, şi gândeşte-te la cele mai eficiente metode prin care le poţi încorpora în titlu şi corpusul postului
Este de preferat ca sintagma cheie să apară la începutul titlului pentru că semnalul să fie mai puternic şi că Google să-l detecteze. Spre exemplu “Marketing online: Sfaturi utile” se va situa mult mai bine în topul căutărilor decât “Sfaturi utile pentru marketing online”. De asemenea, încearcă să reduci titlul sub 120 de caractere, astfel încât cititorii vor putea să-l tweet-uiasca rapid.
- Vorbeşte pe limba cititorilor tăi. “Câteodată când oamenii din marketing încep procesul de blogging, parcă ar scrie articole de presă şi nu ar încerca să poarte o conversaţie” spune Shah. “Vei avea mai mult de câştigat (şi din perspectiva se SEO şi din angajarea totală) dacă vei folosi termeni care vor rezona cu utilizatorii fideli şi targetul pe care l-ai ales, aşa că nu fă blogging pentru a-ţi impresiona profesoara de engleză din liceu”.
- Fii o parte din conversaţie, pe blogul tău, dar şi pe al altora care fac parte din aceeaşi tagmă. Condu traficul pe alte bloguri şi răspunde cât de mult poţi la comentarii despre blogul tău, chiar şi la cele negative. Dacă bifezi secţiunea de comentarii, asigură-te că despui de resurse pentru a face faţă feedback-ului negativ.
“Oamenii vorbesc despre compania ta sau despre produsele tale fie că-ţi place sau nu” spune Merriman. “Blogging-ul, că o componentă socială activă a strategiei afacerilor, oferă o posibilitate eficientă pentru deţinătorii de companii pentru a se angaja în discuţii şi a-şi crea oportunitatea unui schimb vibrant de informaţii şi idei cu viitori sau actuali clienţi”.