Salutare! Am revenit cu alte sfaturi care te-ar putea ajuta cu îmbunătăţirea interfeţei grafice.
1. Încearcă să foloseşti stiluri diferite de selectare în loc să le blurezi
Styling-ul vizual precum culoarea, grosimea şi contrastul, poate fi folosit ca un indiciu folositor pentru a ajuta oamenii să înţeleagă limbajul fundamental când navighează pe interfaţa ta: unde sunt, unde pot merge. Pentru a comunica asta cât mai eficient utilizatorilor tăi, linkurile şi butoanele, itemii selectaţi, şi textul ar trebui să fie distincte unele de altele, iar acest lucru să fie aplicat consistent pe toată interfaţa. În exemplul de mai jos, culoarea albastră sugerează paginile care pot fi accesate (pe care se poate da click), şi cea neagră, tot ce a fost selectat sau loc unde este persoana respectivă în acel moment, Când este aplicat cum trebuie, oamenii vor învăţa mai facil şi vor utiliza acele sugestii pentru a naviga interfaţa. Nu îngreuna acţiunile utilizatorilor blurand stilurile funcţionale.
2. Încearcă să recomanzi în loc să arăţi opţiuni egale
Când expui oferte multiple, atunci o sugestie accentuata poate fi o idee bună, căci mute persoane au nevoie de un îndemn. Sunt câteva studii psihologice care sugerează că, varietatea opţiunilor îngreunează şi micşorează puterea luării unei decizii. Pentru a combate aceasta paralizie a analizei, încearcă să subliniezi şi să evidenţiezi anumite opţiuni, faţă de celelalte.
3. Butonul de “undo” este mai eficient decât să îndemni la confirmare
Imaginează-ţi că tocmai ai apăsat pe un link. Butoanele de revenire (undo) respectă intenţia umană iniţială, facilitând în primul rând, că acţiunea sa se desfăşoare fără probleme.
Îndemnurile sau notificările, pe de altă parte, sugerează că utilizatorul nu ştie ce face, datorită problematizării prin întrebări constante. Presupun că în majoritatea scenariilor, acţiunile umane sunt cu intenţie şi doar în anumite situaţii sunt accidentale. Ineficientă şi iritarea pe care o provoacă, sunt vizibile atunci când utilizatorii trebuie să facă acţiuni repetate şi sunt întrebaţi de nenumărate ori acelaşi lucru- e o experienţă dezumanizantă. Consideră să îi faci indivizii să se simtă mai în control ajutându-i să revină la acţiunile anterioare nu să îi întrebi de confirmări, acolo unde e posibil.
4. Spune cui I se adresează website-ul tău, în loc să vizezi pe toată lumea
Este oare targetul tău toată lumea sau doar o anumită audienţa? Aceasta este o idee de conversie unde poţi fi explicit când spui pentru cine este intenţionat produsul său serviciul tău. Comunicând criteriile de calificare ale clienţilor tăi, este posibil să te conectezi mai mult cu ei, în acelaşi timp ochind la un sentiment de exclusivitate. Riscul cu această strategie, desigur este că poţi pierde, reacţionându-ţi potenţiali clienţi. Dar încă o dată, transparenta clădeşte încrederea.