1. Foloseşte tranziţii în loc de schimbări bruşte
Elementele interfeţei pot să apară, să se ascundă, să gliseze, să se mărească în timp ce utilizatorii îşi urmează scopul pe pagină. În timp ce elementele răspund la interacţiunea noastră, pentru a le face mai comprehensibile, este de preferat să presărăm şi puţin din magia timpului. O încetinire intenţionată sub forma unei animaţii sau tranziţii, respecta cogniţia şi le acorda oamenilor timpul necesar pentru a înţelege schimbarea mărimii sau poziţiei. Reţineţi, desigur că potenţând şi mărind durata unor asemenea tranziţii peste 0.5 secunde, vor fi situaţii când uşerii vor fi iritaţi. Pentru cei care-şi doresc ca lucrurile să se termine cât mai repede, un delay mai lung poate fi o povară.
2. O angajare a utilizatorului graduala e mai benefica decât un sign up forţat
În loc să întrebi vizitatori dacă vor să se înscrie imediat, de ce să nu le oferim ocazia să îndeplinească o sarcină prin care se va demonstra un fapt de valoare al afacerii tale. În timpul acestor interacţiuni iniţiale, produsul îşi poate arăta beneficiile şi de asemenea vă fi susceptibil la personalizare. O dată ce utilizatorii vor vedea valoare produsului tău şi cum pot adăuga ceva particular, vor fi mai deschişi să împărtăşească cu tine informaţii adiţionale. O angajare graduală este o cale pentru a amâna procesul înscrierii, în acelaşi timp acordându-le vizitatorilor opţiunea de a-şi ajusta aplicaţia sau produsul
3. Mai puţine margini
De ce să risipeşti atenţia vizitatorilor? Marginile şi chenarele sunt într-o competiţie cu realul conţinut. Atenţia, desigur este o resursă preţioasă, căci avem o cantitate sporită doar pentru o anumită durată. Chenarele sunt folosite pentru a defini un spaţiu foarte clar şi precis, dar ne pot costa energia cognitivă, ele fiind percepute ca linii explicite. Pentru a definii relaţiile între elementele ecranului care utilizează un minimum de atenţie, elementele pot fi grupate prin proximitate, pot fi aliniate, pot avea backgrounduri diferite ori să dispună de acelaşi stil tipografic. Marginile vin cu ideea falsă că sunt imune la ordinea şi unitatea care guvernează restul ecranului. Spre exemplu, paginile cu multe chenare tind să arate nealiniate.
Reconsidera alte opţiuni pentru a defini relaţiile vizuale care taxează mai puţin atenţia, astfel încât conţinutul site-ului tău va prima.
4. Vinde beneficii şi nu features
Cred că aceasta este cea mai prolifica metodă de marketing. Persoanele nu sunt atât de interesate de caracteristici cât sunt de beneficii. Foloasele pe care le primesc trebuie sa aiba o valoare definită.
Chris Guillebeau în „The $100 Startup” scrie că oamenii sunt interesaţi să aibă: dragoste, bani, timp liber şi aprobare, în timp ce îşi doresc mai puţin stres, conflicte, mai puţine necazuri şi incertitudini. Când prezinţi caracteristicile unui produs său serviciu, cred că este loc ocazional să le împachetezi în beneficii.
Interfata grafica-optimizare