Mobile Friendly – Ce inseamna?
Mobile Friendly – Dupa cum sugereaza si numele, continutul mobil prietenos inseamna ca un continut apare nu doar pe desktop-ul computerelor sau laptopurilor, ci si pe dispozitive mobile mai mici, cum ar fi tablete sau smartphone-uri.
Acest lucru inseamna ca textul este usor de citit, link-urile si navigarea sunt usor de accesat, si este facil de a urmari continutul in general.
In primul rand, verifica aici daca site-ul tau web este mobile friendly: mobile-friendly test tool.
In al doilea rand, probabil ati auzit de design-ul „receptiv”. Aceasta inseamna ca, dupa cum se schimba dimensiunea ecranului, continutul se ajusteaza pentru a se potrivi ecranului. Va recomandam sa folositi un astfel de design pentru site-ul web.
Mobile Friendly – 5 moduri in care sa faci continutul website-ului mai prietenos
- Latimile ar trebui sa fie in termeni de procente
Toate elementele HTML au un fel de latime care le este atribuita.
Daca faceti click-dreapta pe orice element pe o pagina web si apoi alegeti „Inspectati elementul” (in Chrome), veti vedea un panou ce se va deschide.
Daca faceti click pe un element din fereastra din stanga a panoului, valorile CSS corespunzatoare (proprietati de stil) vor fi afisate in fereastra din dreapta.
Veti vedea in mod tipic o valoare pentru „latimea” specificata, cum arata acest exemplu:
Aceasta valoare poate fi setata in termeni de pixeli sau un procente.
Atunci cand alegeti 50% ca valoare, acest fapt ii va spune browser-ului sa faca acel element 50% din latimea ecranului (sau a sectiunii care contine respectivul element).
2. Folositi interogari media pentru a face site-ul mai receptiv:
Iata, asa arata o interogare media de baza (o puteti gasi in CSS-ul unei pagini):
Retineti ca puteti aplica mai multe interogari media intr-o pagina. Specificati doar o latime maxima si minima, si asigurati-va ca acestea nu se suprapun.
3. Pop-up-urile sunt periculoase
Am experimentat cu siguranta, pop-up-urile pentru a colecta adrese de e-mail si ar trebui sa le incercati si pe site-ul dumneavoastra, de asemenea.
Cu toate acestea, trebuie sa fiti foarte atent.
Multe instrumente ieftine pop-up si plugin-uri arata foarte bine pe ecrane desktop, dar distruge complet experienta utilizatorului pe dispozitivele mobile.
Noi am gasit 3 solutii pentru voi:
1) Renuntati la pop-up-uri!
2) Simplificati-le!
3) Inserati pop-up-urile astfel incat sa apara dupa un interval de timp pe blog!
4. Scoate distragerile de pe site-ul web!
Una dintre cele mai grave experiente pentru un utilizator de telefonie mobila este de a incarca o pagina si apoi aceasta sa fie inundata de mai multe elemente care concureaza pentru atentia lor.
Uneori, elementele nici macar nu se incarca in acelasi timp, astfel incat pagina se schimba continua pe timpul incarcarii, ceea ce este extrem de frustrant.
Cum eliminam elementele extra?
Folositi interogarile media.
5. Folositi Pagini mobile accelerate (Accelerated Mobile Pages – AMP)
Paginile Mobile accelerate (AMP) sunt pagini HTML, dar urmeaza un anumit format.
Google a facut echipa cu o gramada de branduri uriase pentru a le sprijini.
Aceste pagini au prioritate in rezultatele de cautare ale utilizatorilor de telefonie mobila pentru anumite interogari relevante.
Ideea este ca se incarca foarte repede pentru utilizatorii mobili, care este motivul pentru care Google ii incurajeaza pe creatorii de continut sa apeleze la acest tool.
In cazul in care sunteti interesat in a vedea un demo, folositi dispozitivul mobil si cautati ceva pe: g.co/ampdemo.
Pentru a ramane mereu la curent cu ultimele noutati din domeniul online, urmariti-ne si pe pagina de Facebook, <click aici> !