
Comparand mega-meniul din anul 2016 si cel din anul 2014, vei vedea o crestere, a unui numar mare de produse si imagini;
-anul 2016 pare sa fie diferit fata de 2014, in 2016 sunt actualizate 82 de categorii, iar in 2014 erau doar 53 de categorii;
Marks & Spencer
-meniul M&S are o interfata mai mare, din cauza faptul ca s-a produs o separare de meniul secundar si s-a folosit un singur drop-down;
-M&S a incercat sa evite neclaritatea in ceea ce priveste navigarea, prin prezentarea tuturor categoriilor intr-o singura bara de meniu, aceasta abordare, adaugand claritate si ajutand la citit;
LAKELAND
-acesta a crescut numarul categoriilor, crescand si mega-meniul, adaugand meniuri secundare la fiecare meniu principal, pentru a crea mai mult spatiu;
-ofertele sunt mai colorate, avand o marime mai mare, facilitand asezarea acestora in partea dreapta a meniului;
-imaginile mici au disparut din dreptul subcategoriilor, facand totul mai aliniat si mai usor de citit;
B&Q
-spre deosebire de M&S, B&Q a realizat mai multe meniuri secundare, existand deja un meniu secundar, creat in anul 2014, dar se limita la 5 departamente, iar in anul 2016 meniul secundar a inceput sa se extinda;
-B&Q a renuntat la culori, iar la subtitlurile mai mari si ingrosate au incercat sa adauge claritate meniului si sa-l faca mai usor de citit;
-in 2016 s-a introdus o fereastra in partea stanga, cu scopul de a face lucrurile mai vizibile si mai usor de citit, subliniand linkurile din categoria paginii si directionandu-le direct la continut;
NOVATECH
-a facut unele schimbari in listele de meniu, iar una dintre cele mai interesante schimbari, a fost adaugarea UX, care este un buton mare, rosu si vizualizeaza o anume categorie;
-aceasta pare sa fie o optiune buna, insa unii se tem ca mega-meniul poate incurca unele browsere;
Jigsaw
-a schimbat titlurile din pagina sa principala, incluzand in special una dintre cele mai speciale categorii de produse;
-web design-ul din 2016 pare sa fie in concordanta cu culoarea textului, deoarece textul rosu a fost eliminat din meniul Jigsaw;
-cu toate acestea, elementele din meniu si subcategoria de „Colectii”, le ofera utilizatorilor starpoints pentru a naviga;
Selfridges
-in anul 2016, Selfridges a adaugat trei file suplimentare, atat in meniu, cat si in subcategoriile acestuia, permitandu-le sa se raspandeasca;
-acest lucru reduce inaltimea meniului si il face mai accesibil in special pe laptopurile cu ecran lat;
MyProtein
-domeniul acestui site, permite utilizatorilor sa introduca un continut care poate fi nedorit sau confuz, in unele cazuri, fiind unul dintre putinele site-uri care au redus elementele din meniul sau;
-reducerea meniurilor care au un continut mai restrans distrag mai mult atentia;
Blacks
-unele titluri din aceasta categorie au fost schimbate in negru;
-in meniu s-au inclus logouri colorate, care sa iasa mai tare in evidenta, fata de cum erau in 2014, logourile fiind gri;
La Redoute
-a adaugat un meniu secundar, cu scopul de a pregati o intreaga serie de subcategorii;
Concluzie
-in anul 2016 mega-meniurile au devenit mai numeroase, comparativ de cum erau in anul 2014;
-mega-meniurile par sa se concentreze pe claritate, folosind mai mult spatiu pentru text si o formatare mai consistenta, iar culorile au disparut, asa cum au disparut si punctele bullet;