Avem o recomandare. Cum procedăm?
Chiar dacă formatul recenziilor a fost schimbat recent pe paginile de Facebook, acestea fiind transformate în recomandări cu punctaj, în esenţă ele sunt neschimbate. Mai exact, modul în care trebuie abordate aceaste recenzii este acelaşi.
De ce sunt utile recenziile pentru afacerile locale?
Clienţii oferă un feedback detaliat, crescând astfel vizibilitatea afacerii în cadrul comunităţii. Exceptând cazurile în care aceste recomandări sunt false (da, din păcate au existat şi astfel de cazuri), indiferent de natura lor, recenziile sunt benefice pentru afacerea ta. În cazul recomandărilor false, frauduloase sau voit defăimătoare, nu ezita să raportezi evaluarea respectivă. Recomandările autentice sunt valoroase atât pentru business, cât şi pentru ceilalţi clienţi. Dacă această piesă de puzzle se potriveşte strategiei tale, poţi chiar îndemna clienţii să lase recenzii pe pagina de Facebook.
Cum procedezi cu recenziile negative?
Contrar aparenţelor, uneori recenziile negative ajută la credibilitatea afacerii şi pot stimula acordarea de noi recomandări. În primul rând, atunci când apare o recenzie negativă, este important să afli exact cum stau lucrurile pentru a avea o imagine cât mai clară a situaţiei. Răspunsul tău la acel review poate da o turnură pozitivă lucrurilor sau, dacă nu echilibrezi bine diplomaţia în veridicitatea lucrurilor, poate avea efectul advers. Un lucru este clar, răspunsul trebuie formulat cu calm, în sprijinul clienţilor şi cu atenţie la imaginea afacerii.
Sigur, dacă vei considera oportun, întotdeauna ai posibilitatea dezactivării recomandărilor de pe pagina de Facebook. Multe companii recurg la această metodă atunci când situaţia nu este în beneficiul lor.
Situaţiile de criză apar uneori pe parcursul anilor, iar atunci este bine ca afacerea ta să fie cât mai transparentă.
Clienţii apreciază, de cele mai multe ori, onestitatea brandurilor şi, dacă lucrezi ca afacerea ta să se îmbunătăţească pe zi ce trece, atunci ai doar de câştigat din tot acest feedback. La fel şi imaginea afacerii tale.