
Emoticoanele s-au dovedit a avea o valoare de marketing pentru Taco Bell, Domino’s, Tim Hortons, IKEA si Dove.
Emoticoane peste tot
Ziua mondiala a emoticoanelor este pe data de 17 iulie, dar acest fapt este discutabil de consumatori, comercianti si de platforme, pentru ca ele sunt serbate intreg anul;
-facebook a adaugat recent 1500 de emoticoane noi pentru aplicatia de Messenger- ce includ „tonuri de skinuri pe care le poti alege si o multime de femei in roluri mari” – si Unicode Consortium, o organizatie non-profit care guverneaza caractere ce includ emoticoane, care au aprobat 72 de modele noi, ce includ o fata cu palarie de cowboy, un clown si o fata cu nasul lui Pinocchio;
-au aparut si emoticoanele cu fenomenul basket-ului Steph Curry, cat si cu tanarul Justin Bieber in saptamanile recente, intrand in panteonul emoticoanelor cu celebritati, care o includ si pe viitoarea Kardashian Blac Chyna, care, normal, si-a lansat emoticoanele dupa stirile ce anuntau ca nu va mai fi gazda reality show-ului in care aparea cu nepoata lui Kris Jenner;
-dupa ce a aparut emoticonul cu taco, hashtag-ul #TacoEmojiEngine a dat frau liber utilizatorilor sa posteze pe Twitter, acest simbol cu taco, impreuna cu alte emoticoane pentru a primi un mash-p GIF;
Ce credeti? Emoticoanele sunt la putere?
Este greu de spus, insa emoticoanele au depasit comunicarea scrisa, putem spune, ca in acelasi timp cautarile mobile au depasit desktop-ul, insa, emoticoanele fac parte din conversatiile noastre;
-„In prezent, 270 de miliarde de mesaje sunt trimise pe zi, iar emoticoanele trimise se afla undeva in jurul valorii de 6 miliarde pe zi”, a mentionat Christian Brucculeri;
-o parte din atractia folosirii emoticoanelor, este aceea ca, ele permit utilizatorilor sa-si exprime rapid si usor emotiile;
– „Emoticoanele sunt distractive, convenabile si ajuta la exprimarea sentimentelor si gandurilor doar cu un singur click”, a declarat Shannon Truax, seful social media la agentia de marketing iCrossing;
-agentia de marketing Red Peak Branding, a fost de acord ca emoticoanele sa devina o prescurtare a emotiilor-ideilor si prin urmare, s-a dovedit a fi destul de functionala;
Cum vor evolua emoticoanele?
„Vom continua sa vedem aplicatii pe messenger si pe retele sociale extinse, care ofera posibilitatea utilizatorilor sa se exprime, indiferent daca este vorba de emoticoanele standard disponibile pe toate tastaturile smartphone sau pe o tastatura GIF. Cel puțin, intelegerea modului in care consumatorii folosesc emoticoanele, este o necesitate absoluta pentru toate marcile”, a spus Terschluse;
Dana DiTomaso, partener la o agentie de marketing kick Point, afirma ca „Inca nu putem vedea cum vor evolua acestea pe viitor, dar ne luptam sa gasim modalitati de a comunica intr-o cultura bazata pe text, care sa ne ajute sa exprimam ceea ce simtim, probabil ca in viitor vom comunica doar prin intermediul GIF;
Ar trebui sa folosesti emoticoanele existente sau sa-ti creezi propriul emoticon?
Emoticoanele sunt deja existente in comunicarile noastre, facand parte din obiceiurile de transmitere a mesajelor de zi cu zi.
-indiferent de ce emoticoane folosim pe messenger, Twitter, forumuri, in comentarii, SMS-uri, acestea ajuta, prin simplu fapt, ca se poate intelege mult mai bine starea pe care vrei s-o transmiti, pe langa faptul ca acestea imbogatesc mesajul transmis intr-un text;
-cu alte cuvinte, indiferent daca folosim emoticoanele existente sau pe cele originale, acestea trebuie sa umple conversatia si sa poata transmite ceea ce vrei sa scoti in valoare intr-o discutie;
Care sunt caracteristicile emoticoanelor?
Cele mai bune emoticoane de brand, sunt cele care exprima emotiile si un echilibru corect intre specificitate si publicul larg;
-emoticoanele sunt abordabile si utile, acestea permit reactii pline de umor, pot exprima o emotie sau o mandrie, sunt cele mai folosite in intreaga retea online;
Brand-ul ar trebui sa realizeze un singur emoticon sau o serie?
Exista o putere in numarul emoticoanelor de brand, deoarece acestea sunt simboluri emotionale si exista o serie de emotii umane;
Este imposibil ca intr-o conversatie sa folosesti un singur emoticon pentru a transmite gandurile sau sentimentele;
Cum se poate asigura brandul, ca oamenii folosesc emoticoanele lor?
In primul rand brand-ul trebuie sa fie convins de calitatea si de utilitatea acestora;
Truax, a declarat ca in marketing-ul retelelor de socializare trebuie sa se serveasca emoticoane de inalta calitate;
Nozell a sugerat crearea de emoticoane care abordeaza o necesitate;
In marketing-ul retelelor de socializare, folosirea emoticoanelor este in crestere!